خبرگزاری کار ایران

امانوئل ماکرون:

پروژه ما در ۵ سال آینده، ایجاد فرانسه‌ای مستقل‌تر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۵۷۱

رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه که در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با شکست کاندیدای راست افراطی، بار دیگر عهده‌دار این سمت می‌شود، در نخستین سخنرانی خود بعد از اعلام نتایج، دور دوم ریاست‌جمهوری خود را تاریخی خواند.

به گزارش ایلنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه که در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با شکست «مارین لوپن» کاندیدای راست افراطی، بار دیگر عهده‌دار این سمت می‌شود، در نخستین سخنرانی خود بعد از اعلام نتایج، دور دوم ریاست‌جمهوری خود را تاریخی خواند.

وی گفت که دور دوم ریاست‌جمهوری من، پر تلاطم اما تاریخی خواهد بود.

ماکرون با تقدیر از تمامی رأی‌دهندگان گفت: «پس از گذراندن پنج سال پر از فراز و نشیب، مردم فرانسه بار دیگر به من اعتماد کردند تا برای پنج سال دیگر در این مقام فعالیت کنم».

به گزارش یورونیوز، وی ادامه داد: «پروژه ما ایجاد فرانسه‌ای مستقل‌تر از همیشه و ایجاد اروپایی قوی‌تر است. می‌دانم که بسیاری از افرادی که به من رأی دادند نیز افرادی هستند که نه به دلیل موافقت با عقایدم بلکه با این هدف که راه رسیدن به قدرت را برای راست افراطی سد کنند، به من رأی دادند. از آنها نیز سپاسگزارم و سعی می‌کنم در سال‌های پیش رو خواسته‌های آنها را برآورده کنم».

ماکرون افزود: «من به آنهایی که به مارین لوپن رای دادند نیز می‌اندیشم؛ من از این لحظه رئیس جمهوری آنها نیز هستم واین مسئولیت من است که برای خشم و ناامیدی که داشتند و باعث شده به راست افراطی رأی دهند، راه حلی بیابم».

وی گفت که پروژه‌ای که من در پنج سال پیش‌رو در فرانسه اجرا می‌کنم، با این هدف اجرا می‌شود که درنهایت جامعه‌ای عادلانه‌تر و با برابری بیشتر میان زنان و مردان همچنین جامعه‌ای دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز