خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

روابط عربستان و آمریکا به نقطه سقوط رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۲۷۷

روزنامه وال استریت ژورنال از رسیدن روابط آمریکا و عربستان به نقطه سقوط خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در سفر  «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید  به ریاض سر او فریاد کشید.

این روزنامه در گزارشی نوشت: «بن سلمان در کاخ ساحلی خود در اولین دیدار خود با سالیوان در سپتامبر گذشته تلاش کرد که لحن خود را آرام نگه دارد». 

در ادامه این گزارش آمده است: «اما ولیعهد ۳۶ ساله پس از اینکه سالیوان موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در سال ۲۰۱۸ را مطرح کرد، سرانجام بر سر او فریاد زد».

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که شاهزاده سعودی به سالیوان گفت دیگر نمی‌خواهد در این مورد بحث کند و ایالات متحده می‌تواند درخواست خود برای افزایش تولید نفت را فراموش کند‌. 

به نوشته این روزنامه، روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی در پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های اخیر قرار دارد به گونه‌ای که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹ تاکید کرد که باید با عربستان به عنوان یک کشور مطرود در رابطه با مسائل حقوق بشری، از جمله قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی برخورد شود. 

در این گزارش با اشاره به اینکه مقامات سعودی و آمریکایی به صراحت اعلام کرده‌اند که اختلافات سیاسی بین دو طرف از زمان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین عمیق‌تر شده است، تاکید کرد که کاخ سفید از سعودی‌ها خواست تا نفت خام بیشتری تولید کند و قیمت نفت را کاهش دهد و به این ترتیب توان مسکو برای جنگ در اوکراین را تضعیف کند، اما عربستان به این درخواست پاسخی نداد و این در راستای منافع روسیه است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز