خبرگزاری کار ایران

معاون رهبر اخوان المسلمین مصر به حبس ابد محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۴۴

شعبه یکم ویژه جرایم تروریستی دادگاه کیفری قاهره، قائم مقام موقت گروه اخوان المسلمین مصر را در رابطه با پرونده موسوم به «عبور غیرقانونی از مرزهای شرقی» به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، شعبه یکم ویژه جرایم تروریستی دادگاه کیفری قاهره، «محمود عزت» قائم مقام موقت گروه اخوان المسلمین مصر را در رابطه با پرونده موسوم به «عبور غیرقانونی از مرزهای شرقی» به حبس ابد محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت منصفه شعبه یکم ویژه جرایم تروریستی، به ریاست قاضی «محمد شیرین فهمی» و به معاونت «رافت زکی» و «حسن السایس» رأی نهایی خود را درباره پرونده مذکور صادر کردند.

پیشتر دادگاه کیفری قاهره به ریاست قاضی «شعبان الشامی» در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ میلادی، حکم حبس ابد برای ۲۰ متهم و مجازات اعدام با چوبه دار برای «محمود عزت» قائم‌مقام رهبر گروه اخوان المسلمین و ۹۹ نفر دیگر را با توجه اتهامات وارده صادر کرده بود.

این پرونده به حوادث انقلاب ژانویه سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد که در جریان آن تعدادی از اعضای گروه اخوان‌المسلمین با کمک جمعی از نیروهای حماس به زندان «وادی النطرون» و بعضی مراکز امنیتی حمله کردند و برخی رهبران و زندانیان اخوان‌المسلمین را از طریق مرز شرقی مصر فراری دادند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز