خبرگزاری کار ایران

وانگ یی:

پکن آماده مقابله با بازگشت غرب به تفکر جنگ سرد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۲۹۵

وزیر خارجه چین بر آمادگی کشورش برای مقابله با بازگشت غرب به ایدئولوژی جنگ سرد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌ «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در گفت‌و‌گوی تلفنی با «نیکولا سیلاکوویچ»، همتای صربستانی خود اعلام کرد که کشورش آماده است تا با جامعه جهانی برای مقابله با احیای ایدئولوژی جنگ سرد توسط غرب و جلوگیری از تفرقه در جهان، همکاری کند.

وی گفت: «در شرایط کنونی جامعه بین‌الملل باید نسبت به بازگشت تعدادی از کشورهای غربی به تفکر سرد کاملا آگاه باشد. ما باید با هم در برابر تلاش برای تقسیم جهان مقاومت کنیم».

پایگاه الکترونیک وزارت خارجه چین نوشت که وانگ یی در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که صربستان به دلیل عوامل خارجی بی‌ثبات‌کننده در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفت.

وی با ابراز اطمینان از اینکه بلگراد قادر خواهد بود در شرایط سخت بین‌المللی، با احتیاط از حقوق و منافع خود محافظت کند، گفت: «‌شما می‌توانید با موفقیت بر مشکلات غلبه کنید، فقط تمرکز کنید و محکم برای توسعه تلاش کنید».

این مقام چینی با تاکید بر اینکه پکن به رغم تغییرات موجود، قصد دارد به اجرای پروژه های زیرساختی مهم در اروپا به ویژه کمک به صربستان برای ساخت راه آهن ادامه دهد، در این زمینه گفت: «از شرکت های محوری حمایت خواهیم کرد و موفقیت و  توسعه آنها را افزایش خواهیم داد».

 وی افزود: «مقام های کشورش پیش بینی می کنند که دو طرف در آینده ای نزدیک توافقنامه تجارت آزاد امضا کنند و این امر باعث ایجاد انگیزه قوی برای همکاری می شود و کشور شما را قادر می سازد تا رقابت پذیری خود را افزایش دهد».

دو طرف در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر تمایل خود برای حمایت از یکدیگر و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و صربستان تاکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز