خبرگزاری کار ایران

کابینه رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۲۹

عضو کنست اسرائیل اعلام کناره‌گیری از دولت ائتلافی به رهبری نخست‌وزیر این رژیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عیدیت سیلمان»، عضو کنست اسرائیل از حزب «یمینا»، امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که از ائتلاف دولتی به رهبری «نفتالی بنت» کناره‌گیری می‌کند و این بدان معناست که این ائتلاف، اکثریت در کنست را از دست داده است.

سیلمان اعلام کرد که به دلیل اختلاف ایدئولوژیک با شرکای احزاب چپ در کابینه از ائتلاف خارج شده است و اواخر امروز رسما استعفای خود را ارائه خواهد کرد.

به گفته روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، با این حال، انتظار نمی‌رود که وی از کنست استعفا دهد.

منابع رسانه‌ای گمانه‌زنی کردند که دلیل اعلام خروج سیلمان از ائتلاف دولتی به دستور «نیتزان هوروویتز»، وزیر بهداشت اسرائیل، مبنی بر اجازه به ورود خوراکی‌های حامیتز (غذاهای حرام در آئین یهود) به بیمارستان‌های اسرائیل در عید پاک باز می‌گردد.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از سیلمان نوشتند: «من برای رسیدن به وحدت تلاش ‌و برای ائتلاف فعلی کار کردم، اما از مشارکت در آسیب رساندن به هویت یهودی اسرائیل خودداری می کنم».

وی در ادامه گفت: «شما همه چیز را نمی‌دانید، من تلاش کردم بی سر و صدا کار کنم؛ عضویت خود را در ائتلاف متوقف خواهم کرد و به تلاش خود ادامه خواهم داد تا دوستانم را متقاعد کنم که به اردوگاه راست بازگردند و یک دولت راست‌گرا تشکیل دهند. من می‌دانم که در این زمینه من تنها نیستم، دولت دیگری می‌تواند در دوره کنونی کنست تشکیل شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز