خبرگزاری کار ایران

همکاری فرانسه، یونان و ترکیه برای خارج کردن غیرنظامیان از ماریوپل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۵۵

رئیس‌جمهوری فرانسه از احتمال انجام عملیاتی بشردوستانه برای خارج کردن ساکنان شهر ماریوپول اوکراین، در روزهای آینده، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که این کشور قصد دارد با همکاری ترکیه و یونان در عملیاتی بشردوستانه، مردم شهر ماریوپل اوکراین که تحت حملات شدید نیروهای روسیه قرار دارند را از این شهر خارج کند. 

رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از پایان اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: «ما با همکاری ترکیه و یونان، در عملیاتی بشردوستانه، تمامی افرادی که تمایل داشته باشند از ماریوپل خارج شوند را از این شهر خارج خواهیم کرد».

ماکرون همچنین گفت که در ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در خصوص جزئیات و روش‌های مطمئن برای اجرای این عملیات، گفت‌وگو خواهد کرد.

رهبر فرانسه ابراز امیدواری کرد که بتواند تعداد مشارکت‌کنندگان در این عملیات را به بالاترین میزان ممکن برساند. 

وی همچنین گفت که تمایل دارد شرایط برای اجرای این عملیات، «در چند روز آینده» فراهم شود. 

رئیس‌جمهوری فرانسه در پایان اعلام کرد که مقام‌های این کشور روز گذشته با شهردار ماریوپل صحبت کرده‌اند و ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهر، در «شرایط وخیمی» قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز