خبرگزاری کار ایران

جوزپ بوررل:

اعلام منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۰۳۲

مسئولیت سیاست خارجی اتحاده اروپا اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمن اوکراین را به مفهوم آغاز جنگ جهان سوم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌و‌گو با روزنامه پریودیاکو تاکید کرد که اعلام منطقه پرواز ممنوع از سوی غرب بر فراز اوکراین منجر به آغاز جنگ جهانی سوم خواهد شد.

بوررل گفت: «ما هر کاری که بتوانیم از نظر نظامی برای حمایت از مقاومت اوکراینی‌ها از طریق ارائه تجهیزات نظامی به آنها انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم از گسترش این جنگ به سایر کشورها جلوگیری کنیم  تا منجر به وقوع جنگ هسته‌ای نشود».

وی توضیح داد: «زمانی که از ما می‌خواهند منطقه پرواز ممنوع اعمال کنیم، این کار نیاز به توانایی و آمادگی برای سرنگونی هواپیماهای روسی دارد که این منطقه را نقض می‌کنند و این به معنای تبدیل درگیری به جنگ جهانی سوم است که به نظر نمی رسد ما خواهان چنین وضعیتی باشیم».

بوررل با بیان اینکه اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای کمک به اوکراین بدون درگیر شدن در جنگ انجام می دهد، افزود که تحریم‌های غرب علیه مسکو جنگ را فورا متوقف نمی‌کند، بلکه اقتصاد روسیه را تضعیف می‌کند و هزینه سنگینی برای این کشور خواهد داشت‌.

وی افزود که هدف تحریم‌های غرب، تغییر نظام سیاسی روسیه نیست‌.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه موضوع واردات انرژی از روسیه به اتحادیه همچنان پابرجاست، بر تمایل بلوک اروپایی برای کنار گذاشتن هرچه سریع‌تر وابستگی خود به انرژی روسیه تاکید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز