خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و اردوغان درباره تحولات اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۳۸

رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه طی تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه‌ای از جمله حمله روسیه به اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی طی تماس تلفنی درباره روابط ترکیه و آمریکا و تحولات اخیر منطقه‌ای از جمله حمله روسیه به اوکراین رایزنی و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ضمن تاکید بر تداوم تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی بین روسیه و اوکراین، تصریح کرد اینکه ترکیه بتواند با هر دو طرف گفت‌وگو کرده و در صورت تعمیق بحران، در جست‌وجوی راه‌حل تسهیل‌کننده باشد، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به «اهمیت فرصت گفت‌وگوی مستقیم وزرای خارجه روسیه و اوکراین که به لطف کانال اعتماد باز شده توسط ترکیه فراهم شد»، خاطرنشان کرد که برگزاری نشست سه‌جانبه وزیران خارجه در آنتالیا به خودی خود یک پیروزی دیپلماتیک است.

اردوغان با بیان اینکه انتظار دارد درخواست ترکیه برای خرید ۴۰ فروند هواپیمای جدید از آمریکا و نوسازی جنگنده‌های اف-۱۶ موجود در اسرع وقت نهایی شود، گفت که زمان آن فرا رسیده است که تمامی تحریم‌های ناعادلانه علیه ترکیه در حوزه صنایع دفاعی لغو شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز