خبرگزاری کار ایران

کانادا به اوکراین تجهیزات نظامی می‌فرستد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۲۱۰

دولت کانادا از ارسال تجهیزات نظامی حفاظتی مانند کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، دولت کانادا اعلام کرد که تجهیزات نظامی حفاظتی مانند کلاه ایمنی و جلیقه برای ارتش اوکراین ارسال می کند. 

«ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در یک کنفرانس خبری گفت که سربازان اوکراینی به کلاه ایمنی، جلیقه ضد گلوله، ماسک ضد گاز و تجهیزات دید در شب نیاز دارند. 

جولی دریافت درخواست مستقیم از «اولها استفانیچینا»، معاون نخست وزیر اوکراین را تایید و تاکید کرد که اتاوا تجهیزات حفاظتی نظامی به ارزش ۲۵ میلیون دلار کانادا (۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو) در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

وی تنها چند ساعت پس از اینکه کانادا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی بست، افزود: «من می‌خواهم بسیار صریح باشم: ما مصمم هستیم که کارهای بیشتری انجام دهیم». 

«آنیتا آناند»، وزیر دفاع کانادا نیز اعلام کرد که این تجهیزات به طور سریع از طریق لهستان برای ارتش اوکراین ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال استقرار سربازان کانادایی در کنار نیروهای اوکراینی افزود: «در حال حاضر گزینه ایجاد یک ماموریت رزمی روی میز نیست و متحدان ما از جمله آمریکا نیز چنین موضعی دارند». 

کانادا پیش از این در ۱۴ فوریه اعلام کرده بود که اولین محموله سلاح و مهمات را به اوکراین ارسال کرده است و علاوه بر این وامی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار کانادا (۳۴۷ میلیون یورو) به این کشور پرداخته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز