خبرگزاری کار ایران

شلیک ۲ موشک توسط کره‌شمالی پس از استقرار بمب‌افکن‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۵۸۰

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ ساعاتی پس از استقرار جداگانه بمب‌افکن‌های بی‌-۱‌بی توسط ایالات متحده برای رزمایش هوایی سئول، توکیو و واشنگتن، حداقل دو موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریا شلیک کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارتش کرهجنوبی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ ساعاتی پس از استقرار جداگانه بمب‌افکن‌های بی‌-۱‌بی توسط ایالات متحده برای رزمایش هوایی سئول، توکیو و واشنگتن، حداقل دو موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریا شلیک کرد.

وزارت دفاع ژاپن نیز گزارش داد که حداقل یک موشک بالستیک مشکوک شلیک شده است، در همین حال رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که دو موشک شلیک شده و خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما نظارت و هوشیاری را برای آمادگی در برابر تحرکات بیشتر تقویت کرده است و از طریق همکاری نزدیک بین کره‌جنوبی و ایالات متحده آمادگی کامل خود را حفظ کرده است».

این پرتاب یک روز قبل از پایان رزمایش نظامی مشترک ۱۱ روزه کره‌جنوبی و ایالات متحده صورت می‌گیرد که پیونگ‌یانگ آن را محکوم کرده است.

بمب‌افکن های بی‌-۱‌بی اوایل روز چهارشنبه رزمایش‌های هوایی جداگانه‌ای را با هواپیماهای جنگی کره‌جنوبی و ژاپن انجام دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز