خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

گفت‌وگوها با ماکرون، مفید، اساسی و عملی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۶۷۹

رئیس‌جمهوری روسیه پس از گفت‌وگو با همتای فرانسوی خود، گفت که این مذاکرات، مفید، اساسی و عملی بوده است.

به گزارش ایلنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پس از گفت‌وگو با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود، گفت که این مذاکرات، مفید، اساسی و عملی بوده است.

وی افزود که برخی نظرات ماکرون درباره مسائل امنیتی، واقع‌گرایانه بوده و می‌تواند مبنایی برای برداشتن گام‌های مشترک بعدی ایجاد کند.

پوتین در ادامه گفت که پس از سفر ماکرون به کی‌یف، بار دیگر با وی تلفنی گفت‌وگو خواهد کرد.

ماکرون در آغاز مذاکرات در کرملین به رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود که هدف وی اجتناب از جنگ و ایجاد اعتماد است.

وی به پوتین گفت که به دنبال پاسخی «مفید» است که «البته به ما امکان می‌دهد از جنگ اجتناب کنیم و آجرهایی از اعتماد، ثبات و دیده شدن بسازیم».

پوتین نیز در این دیدار گفته بود که روسیه و فرانسه «نگرانی مشترکی در مورد آنچه در حوزه امنیتی در اروپا اتفاق می‌افتد»، دارند.

پوتین ادامه داد: «می‌بینم که رهبری فعلی فرانسه، شخص رئیس‌جمهور چقدر تلاش می‌کند تا بحران مربوط به تأمین امنیت برابر در اروپا برای یک چشم‌انداز جدی تاریخی را حل کند».

ماکرون در آستانه سفر به مسکو به روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفته بود که هدف ژئوپلیتیک روسیه امروز به وضوح اوکراین نیست، بلکه شفاف‌سازی قوانین همزیستی با ناتو و اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز