خبرگزاری کار ایران

ناتو توان تهاجمی اوکراین را تقویت می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۵۰۹

کشورهای ناتو به ادامه تجهیز اوکراین به سلاح های تهاجمی به ویژه سامانه های موشکی «جاولین» ادامه می دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در حالی که غرب در انتظار تهاجم روسیه به اوکراین است، کشورهای ناتو همچنان کی یف را با سلاح‌های عمدتا تهاجمی، به‌ویژه سامانه‌های موشکی جاولین آمریکا تجهیز می‌کنند.

سامانه های موشکی سامانه های ضد تانک هستند و واشنگتن از ژانویه گذشته ۳۰۰ بمب افکن «اف جی ام- ۱۴۸» و هزار و ۲۰۰ موشک و بمب افکن های تهاجمی، به مقامات کی بف تحویل داده است.

بریتانیا نیز به نوبه خود دو هزار و ۲۰۰ موشک ضد تانک «ان ال ای دبیلیو» را به مقامات اوکراینی تحویل داده است. 

این کشور غربی اکنون انواع دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی را به کی یف عرضه می کند و به گفته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بازه زمانی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۶۵۰ تن سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین تحویل داده شده است. 

همچنین پیش بینی می شود ۵ بالگرد ترابری نظامی ساخت روسیه که پیشتر برای نیروهای مسلح افغانستان در نظر گرفته شده بود، از ایالات متحده وارد شود.

ترکیه نیز پهپادهای «بیرقدار» را که قبلا در دونباس مورد استفاده قرار گرفته است، در اختیار اوکراین قرار داده است.

لهستان نیز به نوبه خود کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد و «ماتئوس موراویسکی»، نخست وزیر این کشور گفت: «ورشو چند ده هزار گلوله توپخانه، سامانه‌های دفاع هوایی قابل حمل، خمپاره‌های سبک، پهپادهای شناسایی و سایر سلاح‌های دفاعی را به کی یف ارسال خواهد کرد. 

جمهوری چک و هلند نیز از کمک های نظامی و تسلیحات به اوکراین خبر داده اند و جمهوری چک نیز عملا ارسال تجهیزات نظامی را آغاز کرده است. 

بعید نیست که کشورهای غربی در پاسخ به تمایل کی یف و طرح های ارتش اوکراین برای شروع عملیات نظامی در دونباس، به سرعت انواع این سلاح ها را به اوکراین ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز