خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل: فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۴۵

سازمان ملل از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان خبر داد. 

شورای امنیت سازمان ملل به تازگی در یک گزارش اعلام کرد که «عبدالله»، پسر «اسامه بن لادن»، سرکرده شبکه القاعده در ماه اکتبر برای دیدار با طالبان به افغانستان آمده‌ است.

‌در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌‌ طالبان در این رابطه آمده است که این گروه گزارش‌هایی را که در آن شواهد، اسناد و مدارک وجود ندارد، به نفع افغانستان، منطقه و جهان نمی‌داند.

طبق اطلاعات گزارش شورای امنیت، پس از شش ماه حاکمیت طالبان بر افغانستان، این کشور «این پتانسیل را دارد که به پناهگاه امن القاعده شماری از گروه‌های تروریستی با منطقه آسیای میانه و فراتر از آن تبدیل شود.»

در گزارش شورای امنیت همچنین تصریح شده است که شاخه شبه‌قاره هند القاعده به‌ رهبری «اسامه محمود»، «بین ۲۰۰ تا ۴۰۰» جنگجو در افغانستان دارد که عمدتا از کشورهای بنگلادش، هند، میانمار و پاکستان هستند.

در این گزارش همچنین آمده‌ است که قدرت شاخه خراسان داعش در افغانستان پس از آزادی چندین هزار زندانی، از دو هزار و ۲۰۰ تخمین قبلی به چهارهزار نفر رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است که اعضای گروه‌های تندرو در افغانستان تحت کنترل طالبان آزادی تردد بیشتری به‌دست آورده‌اند و امیدوارند که دولت طالبان برای آنها پناهندگی و گذرنامه فراهم می‌کند که بتوانند به کشورهای جهان سفر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز