خبرگزاری کار ایران

گزارش سازمان ملل:

شورشیان دارفور، تمایلی به خروج از لیبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۹۲۲

به گزارش سازمان ملل، شورشیان دارفور به دلیل کسب درآمد در لیبی، تمایلی برای خروج از این کشور ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از یاهونیوز، کارشناسان سازمان ملل بیان داشتند که گروه‌های شورشی دارفور که در سال ۲۰۲۰ قرارداد صلحی را با دولت سودان به امضا‌ رساندند، به فعالیت‌های خود در لیبی ادامه می‌دهند و با استفاده از موقعیت به وجود آمده در نتیجه جنگ داخلی و نبود کنترل از سوی دولت مرکزی در این کشورِ نفت‌خیزِ شمال آفریقا، به کسب درآمد می‌پردازند. 

در این گزارش که توسط هیئتی از کارشناسان، که به رصد تحریم‌های سودان که از زمان جنگ دارفور در سال ۲۰۰۳ وضع شده‌اند می‌پردازند و برای شورای امنیت سازمان ملل تهیه شده است، آمده است که بسیاری از منابع درون این گروه‌های شورشی بیان داشته‌اند که این گروه‌ها هیچ‌گونه قصدی برای خروج از لیبی ندارند، چراکه بخش قابل‌توجهی از نیازهای مالی و تدارکاتی خود، از جمله غدا و سوخت را از آنجا تامین می‌کنند. 

در بخشی از این گزارش به نقل از فرمانده یکی از این گروه‌ها آمده است: «یک پای ما در دارفور و پای دیگر ما در بنغازی خواهد بود.» بنغازی،‌ شهر اصلی شرق لیبی است و به سنگر مستحکمی برای نیروهای وفادار به «خلیفه حفتر» تبدیل شده است. 

لیبی، از زمان سقوط دیکتاتور پیشین این کشور، «معمر قذافی»، در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج و نابسامانی فرو رفته است و اکنون توسط دو دولت رقیب به دو قسمت تقسیم شده است. یکی از این دولت‌ها در شرق و با پشتیبانی حفتر حکومت می‌کند و دیگری دولت مورد حمایت سازمان ملل است که در پایتخت لیبی‌،‌ طرابلس، مستقر است. 

هریک از این دولت‌ها از حمایت گروه‌های شبه‌نظامی و قدرت‌های خارجی متفاوتی برخوردار هستند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز