خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر دفاع آلمان بر عدم ارسال تسلیحات به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۹۰۹

وزیر دفاع آلمان امکان ارسال تسلیحات از سوی کشورش به اوکراین را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «کریستین لامبرشت»، وزیر دفاع آلمان امکان ارسال تسلیحات از سوی کشورش به اوکراین را رد کرد و توضیح داد که گفت‌وگوها برای حل و فصل بحران اوکراین همچنان ادامه دارد.

وی در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای «فونک» که امروز -یکشنبه- منتشر شد، گفت: «دولت آلمان برای مدت طولانی، از جمله در مراحل قانون‌گذاری قبلی، موضع روشنی را حفظ کرده است که ما به مناطق بحران‌زده سلاح نمی‌رسانیم، چرا که این موضوع ممکن است منجر به افزایش تنش شود در این مناطق شود».

لامبرشت افزود: «ارجاع به این موضوع که آلمان به کردهای شمال عراق تسلیحات می‌دهد، ضعیف است اما وضعیت در آنجا کاملا متفاوت بوده است. من بررسی کردم که مردم در آنجا کشته و قاچاق شده اند و هیچ طرفی وجود ندارد که دولت آلمان بتواند با آن برای حل این مشکل مذاکره کند».

وی ادامه داد: «در مورد نزاع در اوکراین، ما شرکایی داریم که به عنوان مثال در شورای روسیه-ناتو، و در چارچوب کمیته چهارجانبه نرماندی بر سر میز مذاکره نشسته اند. بنابراین وظیفه ما اکنون کاهش تنش است. ما می‌خواهیم درگیری را به روشی مسالمت‌آمیز حل و فصل کنیم».

وزیر دفاع آلمان تصریح کرد که کشورش پنج هزار کلاه ایمنی و کمک‌های دیگر به اوکراین ارائه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز