خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر پیشین سازمان سیا:

هدف از ایجاد پایگاه ارتش آمریکا در آلبانی، مقابله با نفوذ چین در منطقه بالکان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۲۹

ارتش آمریکا اعلام کرد که اقدام به ایجاد پایگاهی در آلبانی کرده است.

به گزارش ایلنا به از اسپوتنیک،‌ سرفرماندهی ارتش آمریکا در اروپا روز گذشته -‌جمعه- اعلام کرد که به منظور تقویت توان عملیاتی خود که عامل اصلی ثبات منطقه‌ است، اقدام به ایجاد ستادفرماندهی عملیات ویژه در در آلبانی کرده است.

وی افزود که این مرکز همچنین منجر به افزایش قابلیت همکاری با متحدان و امکان دسترسی به هاب حمل‌ونقل در بالکان را فراهم می‌کند. 

به گفته یکی از تحلیلگران پیشین سازمان «سیا»، تصمیم واشنگتن برای تاسیس پایگاه در آلبانی به این دلیل بوده است که ایالات متحده به تازگی به این نکته پی برده که آلبانی متحد نزدیک چین کمونیست است. 

شبکه گزارشگران بالکان، در جریان تحقیقات خود، ۱۳۵ پروژه مرتبط با چین را با ارزشی بیش از ۳۶ میلیارد دلار، در منطقه شناسایی کرده است. این پروژه‌ها فعالیت‌هایی از جمله همکاری با شرکت «هوآوی» چین که در لیست سیاه تهدیدات امنیتی ایالات متحده قرار دارد تا فعالیت‌هایی مانند متالوژی، معدن‌کاری، حوزه انرژی و حمل‌ونقل را شامل می‌شود.  

چین همچنین، حوزه نفوذ خود در منطقه را از طریق عقد تعدادی قرارداد دوجانبه امنیتی، پزشکی و فرهنگی افزایش داده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز