خبرگزاری کار ایران

هشدار «جیمی کارتر» نسبت به زوال دموکراسی در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۴۳۱

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا هشدار داد که دموکراسی در این کشور به طرز خطرناکی شکننده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا هشدار داد که تشکیل یک کارزار قدرتمند برای ترویج اطلاعات نادرست و بی‌امان برای گسترش بی‌اعتمادی و همچنین تحمل خشونت سیاسی، ملت را در لبه پرتگاه قرار داده است.

کارتر در مقاله‌ای برای نیویورک تایمز نوشت: «در پی حمله حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره (شش ژانویه ۲۰۲۰) در تلاشی خشونت‌آمیز و ناموفق برای رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰.، روایت دروغین انتخابات که به این حمله دامن زد، هنوز وجود دارد». 

وی هشدار داد: «اکنون می‌ترسم آنچه را که ما برای رسیدن به آن در سطح جهانی بسیار سخت جنگیدیم، یعنی حق انتخابات آزاد و شفاف بدون ایجاد هیچ گونه موانعی توسط سیاستمداران قدرتمندی که فقط به دنبال افزایش قدرت خود هستند، یعنی همان دموکراسی آمریکایی به طرز خطرناکی شکننده شده است». 

کارتر همچنین نسبت به وجود سیاستمدارانی که از بی‌اعتمادی برای توجیه قانون جهت تضعیف عملیات رای‌گیری و تقویت نظارت بر انتخابات سؤاستفاده می کنند، هشدار داد.

کارتر افزود: «آمریکایی‌ها باید در برابر دو قطبی‌سازی سیاسی مقاومت کنند و در برابر نیروهایی که ما را از هم جدا می‌کنند بایستند، از مقامات انتخاباتی در برابر خشونت‌های سیاسی محافظت کنند و شبکه‌های  اجتماعی را برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست اصلاح کنند».

وی تاکید کرد: «بدون اتخاذ اقدامات فوری ما با خطر وقوع درگیری های داخلی و فقدان دموکراسی گرانبها مواجه هستیم. آمریکایی‌ها باید اختلافات را کنار گذاشته و پیش از آنکه فرصت از دست برود، با یکدیگر همکاری کنند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز