خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

اقدامات روسیه هزینه مشخصی به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۲۸۴

وزیر خارجه آلمان پیش از سفر به واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای نکات مورد بحث با همتای آمریکایی خود در جریان این سفر را بیان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان که به منظور ملاقات با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به واشنگتن سفر می‌کند، ‌امروز -‌چهارشنبه- بیان داشت که در جریان این سفر، بر اهمیت گفت‌وگو با روسیه به منظور جلوگیری از درگیری با اوکراین مجددا تاکید خواهد کرد.

بائربوک در بیانیه خود اعلام کرد: «در رابطه با روسیه، پیام مشترک اروپاییان و دولت ایالات متحده واضح است:‌ اقدامات روسیه هزینه مشخصی به همراه دارد و تنها راه خروج از بحران،‌ گفت‌وگو است.»  

در ادامه این بیانیه آمده است:«ما در حال ورود به مرحله تعیین‌کننده‌ای هستیم که مذاکرات مهمی در سطوح مختلف صورت خواهند گرفت. حتی اگر قالب مذاکرات تغییر کند، پیام‌های ما به عنوان متحدان غربی به دولت مسکو همیشه یکسان است.» 

نگران از افزایش حضور نیرو‌های نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین،‌ مقامات ایالات متحده و روسیه قرار است، دهم ژانویه در ژنو بر سر موضوعات امنیتی به مذاکره بپردازند و ناتو نیز چنین مذاکراتی را با مقامات ارشد روس در دوازدهم ژانویه برگزار می‌کند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز