خبرگزاری کار ایران

مقامات ارشد فنلاند از احتمال عضویت این کشور در ناتو خبر دادند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۵۱

نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری فنلاند در پیام‌های جداگانه‌ای از احتمال عضویت این کشور در پیمان ناتو سخن گفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند در پیامی که به مناسبت سال نو میلادی منتشر کرد بر احتمال عضویت این کشور در پیمان ناتو تاکید کرد و بیان داشت که کشورش در صورت تمایل می‌تواند برای عضویت در ناتو اقدام کند.

نخست وزیر فنلاند همچنین متعهد شد تا به همکاری‌ها و تعهدات امنیتی و دفاعی خود در اروپا شدت بیشتری ببخشد.

پیام مشابهی هم از جانب «سائولی نینیستو» رئیس‌جمهوری فنلاند منتشر شده و در آن تاکید کرده است که فنلاند می‌تواند به عضویت ناتو دربیاید.

وی در ادامه خاطرنشان کرده بود که بحران اوکراین و تنش‌های کنونی جهانی نشان‌دهنده این است که دوران پس از جنگ سرد به پایان رسیده است و سیاست مبتنی بر قدرت کشورهای بزرگ مجددا جان گرفته است، سیاستی که تاثیر بحران‌ها را بر کشور کوچک‌تر تشدید می‌کند.

درحالی که فنلاند به صورت رسمی عدم عضویت خود در ناتو را از زمان جنگ سرد حفظ کرده است، این کشور بیش از پیش با برگزاری تمرینات مشترک، فعالیت‌های آموزشی،‌ دریافت تجهیزات ساخت ایالات متحده و با اجازه دادن به ناتو برای استفاده از زمین، حریم هوایی و محدوده دریایی خود، به عضویت در این پیمان نزدیک می‌شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز