خبرگزاری کار ایران

رهبر خودخوانده منطقه قره‌باغ:

حضور صلح‌بانان روس در منطقه تا حل و فصل نهایی مناقشه، نامحدود خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۷۳۱

رهبر خودخوانده منطقه قره‌باغ، اعلام کرد که حضور نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه تا حل و فصل نهایی مناقشه، نامحدود خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «آراییک هاروتونیان» رهبر خودخوانده منطقه قره‌باغ، اعلام کرد که حضور نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه تا حل و فصل نهایی مناقشه، نامحدود خواهد بود.
 
وی درباره اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۲۵ دسامبر، گفت که اجازه نمی‌دهد در مورد به رسمیت شناختن کامل حق ارامنه قره‌باغ در تعیین سرنوشت خود، امتیازی داده شود و حضور نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه تا حل و فصل نهایی مناقشه، نامحدود است.
 
نخست وزیر ارمنستان گفته بود که در سال ۲۰۱۶، رؤسای مشترک سه بسته پیشنهادی ارائه کردند که برای اولین بار از سال ۲۰۱۱، طرحی مبنی بر اینکه قره باغ کوهستانی وضعیت میانی دریافت کند، در آن وجود نداشت. همچنین پارامترهای حل مشکل به شورای امنیت سازمان ملل منتقل شد.
 
پاشینیان خاطرنشان کرد که تصمیم شورای امنیت سازمان ملل قابل پیش بینی است، زیرا در سال ۱۹۹۳ شورای امنیت قطعنامه‌ای را تصویب کرد که تأکید می‌کند «در مورد منطقه قره باغ کوهستانی آذربایجان» یکپارچگی و تخطی‌ناپذیری مرزها را به رسمیت می‌شناسد.
 
رهبر خود خوانده قره باغ در فیسبوک خود نوشت: «به رسمیت شناختن کامل حق ارامنه آرتساخ (قره باغ) برای تعیین سرنوشت مشروط به شرط و امتیاز نیست».
وی خاطرنشان کرد که این موضوع در صلاحیت انحصاری ارامنه قره باغ است. بنابراین، تنها مقام‌های جمهوری آرتساخ مجاز به صحبت از طرف مردم آرتساخ هستند.
 
وی افزود: «در رابطه با امنیت آرتساخ، ما به تلاش‌ های خود برای تقویت پتانسیل ارتش دفاع ادامه خواهیم داد و نیروهای حافظ صلح روسیه باید برای یک دوره باثبات و نامحدود تا حل و فصل نهایی و عادلانه مناقشه و تدارک تضمین های امنیتی بین المللی اضافی باقی بماند».
 
به گفته وی، هدف از به رسمیت شناختن بین المللی استقلال قره باغ، رهنمود اصلی مقام‌های قره باغ است. مردم و مقام‌های آرتساخ هرگز و به هیچ وجه هیچ موقعیتی را در آذربایجان نخواهند پذیرفت.
 
هاروتونیان تاکید کرد: «اگر آذربایجان به تغذیه جامعه خود با ارمنی‌هراسی ادامه دهد و نه برای صلح، بلکه برای اخراج ارامنه از آرتساخ آماده شود، از چه نوع زندگی مشترک می توان صحبت کرد؟»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز