خبرگزاری کار ایران

مقام سابق ترکیه:

وقوع جنگ جهانی سوم محتمل است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۳۶۲

وزیر پیشین خارجه ترکیه احتمال وقوع جنگ بین روسیه و ناتو را به مفهوم آغاز جنگ جهانی سوم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «یاشار یاکیش» وزیر خارجه پیشین ترکیه اعلام کرد که احتمال وقوع مرحله درگیری شدید بین روسیه و اوکراین اندک است و احتمال درگیری روسیه و ناتو کمتر از آن است.

وی افزود: «در زمان تنش شدید بین کشورها، یک جرقه کوچک می تواند به یک درگیری گسترده تر تبدیل شود. با این حال، فکر می کنم که احتمال درگیری شدید بین روسیه و اوکراین در شرایط فعلی کم است، زیرا هیچ شرایطی برای وقوع چنین درگیری وجود ندارد. همچنین احتمال درگیری شدید بین روسیه و ناتو حتی کمتر است، زیرا به یک معنا چنین درگیری به مفهوم آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود».

یارکیش تصریح کرد که ریاست ترکیه بر کارگروه مشترک دارای آمادگی بالا در ناتو، هفته آینده به پایان می‌رسد.

 وی افزود: «در این مدت کوتاه باقی مانده، فعال شدن این گروه یک اقدام عمدی با هدف قرار دادن ترکیه در شرایط دشوار در داخل ناتو تلقی خواهد شد و این امر عواقب ناخوشایند و جدی برای این پیمان خواهد داشت».

این مقام پیشین ترک همزمان افزود: «ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، نمی‌تواند از شرکت در این گروه کناره‌گیری کند».

وی تصریح کرد: «با این حال ترکیه و روسیه از طریق تقسیم‌بندی، روابط خود را تاکنون حفظ کرده‌اند و به عبارت دیگر توانسته‌اند اقداماتی را انجام دهند تا از تاثیر منفی روابط دشوار در یک حوزه بر روابط خوب در حوزه دیگر جلوگیری کنند. به عنوان مثال، آنها در لیبی و تا حدودی در ادلب به این موفقیت دست یافتند و اگر در اوکراین نیز با چنین وضعیتی مواجه شوند، می‌توانند در آنجا نیز همین کار را انجام دهند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز