خبرگزاری کار ایران

چندین کشته وزخمی در پی عملیات انتحاری در شرق کنگو

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۳۴۱

یک فرد انتحاری، با انفجار مواد منفجره همراه خود در رستورانی در شرق کنگو دست‌کم پنج نفر را کشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام های کنگو گزارش دادند که یک فرد انتحاری، خود را در رستورانی در شهر «بنی» در شرق کنگو منفجر کرد و دست‌کم پنج نفر را کشت.

این آخرین حمله از سلسله خشونت‌ها در منطقه‌ای بود که نیروهای کنگو و اوگاندا کارزاری را علیه عناصر مسلح افراطی راه‌اندازی کرده‌اند.

سخنگوی فرماندار این ایالت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرد انتحاری که توسط محافظان امنیتی از ورود به یک مکان شلوغ منع شد، بمب را در ورودی این محل منفجر کرد».

وی افزود که در نتیجه این انفجار شش نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر از جمله دو مقام محلی زخمی شده‌اند.

این سخنگو گفت که عناصر مسلح گروه نیروهای دموکراتیک هم‌پیمان با گروه تروریستی داعش، یک عنصر افراطی را در شهر بنی برای هدف قرار دادن شهروندان جذب کردند. 

در عین حال وی مدرکی دال بر ارتباط آنها با انفجار ارائه نکرد و گروه متحد نیز داعش بلافاصله مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

کنگو و همسایه آن اوگاندا در پایان نوامبر گذشته یک کمپین نظامی را در منطقه علیه نیروهای دموکراتیک متحد  با داعش، آغاز کردند. 

شهردار بنی اوایل روز گذشته- شنبه- در گفت‌وگو با رادیو محلی گفت که یک بمب در داخل یک رستوران شهری منفجر شده است.

 وی افزود که برای حفظ امنیت، از شهروندان می خواهم در خانه بمانند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها صندلی را نشان می‌دهد که در سراسر جاده پراکنده شده‌اند که برخی از آنها تخریب شده و اجساد کشته‌شدگان نیز در بین آوارها مشاهده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز