خبرگزاری کار ایران

ادعای مقام ارشد آمریکایی درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۲۲

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا پیش از آغاز نشست‌های کارگروه آمریکایی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، بار دیگر برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا پیش از آغاز نشست‌های کارگروه آمریکایی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، بار دیگر برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که توافق روشنی میان آمریکا و کشورهای شرکت‌کننده در این نشست‌ها بر این مبنا وجود دارد که خطرات منطقه، از یک منبع یعنی ایران نشأت می‌گیرد. خطرات ایران در توسعه موشک‌های کروز و بالستیک، ساخت پهپاد و ارسال این تسلیحات به هم‌پیمانان خود نمود می‌یابد که از این طریق مستقیما و به واسطه گروه‌های نیابتی، امنیت کشورهای همسایه را تهدید می‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی، چند سال گذشته شاهد تحول آشکاری در سامانه دفاعی ایالات متحده-خلیج‌فارس بوده است، زیرا «یک طرف نمی‌تواند به تنهایی این وظیفه را انجام دهد.

این مقام پنتاگون ادامه داد: «همه با هم در تبادل نظر در مورد خطرات قریب‌الوقوع و شناسایی فرصت‌ها برای هم‌افزایی، همکاری دارند. البته تصمیماتی وجود دارد که باید در رابطه با تبادل اطلاعات و خرید وسایل مورد نیاز زیرساخت‌های ارتباطی اتخاذ شود».

این مقام وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص همکاری نظامی مسکو و تهران در جنگ علیه اوکراین گفت: «اکنون ایرانی‌ها با آموختن دانش فراوانی در استفاده از سلاح‌های مرگبار خود به منطقه باز خواهند گشت تا بزرگ‌ترین تهدیدها را برای خاورمیانه ایجاد کنند».

وی با بیان این که بی‌ثباتی در منطقه، قابل پیش‌بینی است، تاکید کرد: «از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی برای آنچه پیش رو خواهیم داشت را آغاز کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز