خبرگزاری کار ایران

سفر قانون‌گذاران کره‌جنوبی به مجتمع کائه‌سونگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۹

سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ۴۷ تن شامل ۲۱ عضو کمیته روابط خارجی و اتحاد دو کره، طبق برنامه از پیش تعیین شده، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز از مرز دو کره عبور کردند.

وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد که جمعی از قانون‌گذاران این کشور امروز – چهارشنبه – با عبور از مرز دو کره، وارد مجتمع صنعتی مشترک «کائه‌سونگ» شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «پارک سو جین» سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ۴۷ تن شامل ۲۱ عضو کمیته روابط خارجی و اتحاد دو کره، طبق برنامه از پیش تعیین شده، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز از مرز دو کره عبور کردند.
«کیم نام سیک» معاون وزیر اتحاد کره‌جنوبی نیز این قانون‌گذاران را در بازدید از مجتمع کائه سونگ همراهی می‌کرد.
این نخستین سفر قانون‌گذاران کره‌جنوبی به مجتمع صنعتی کائه‌سونگ به شمار می‌رود.
درخواست بازدید از این مجتمع در تاریخ ۱۴ ماه اکتبر توسط قانون‌گذاران کره‌جنوبی مطرح شد و وزارت اتحاد این کشور دو روز بعد این درخواست را به کره‌شمالی ارائه کرد.
مقام‌های پیونگ‌یانگ در اقدامی تعجب‌آور با این درخواست موافقت کردند. این رویکرد کره‌شمالی می‌تواند تسهیل تنش‌ها در روابط دو کره را به دنبال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز