خبرگزاری کار ایران

بان کی مون:

سوریه در روند امحاء سلاح‌های شیمیایی همکاری کامل داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۸

سوریه به مهلت تعیین شده(اول ماه نوامبر) برای از بین بردن توان خود در تولید سلاح‌های شیمیایی احترام گذاشته و در این زمینه همکاری کامل داشته است.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که سوریه به مهلت تعیین شده توسط این سازمان برای از بین بردن توان خود برای تولید سلاح‌های شیمیایی احترام گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، بان در گزارش خود به شورای امنیت تصریح کرد که سوریه به مهلت تعیین شده(اول ماه نوامبر) برای از بین بردن توان خود در تولید سلاح‌های شیمیایی احترام گذاشته و در این زمینه همکاری کامل داشته است.

وی در این گزارش افزود که بازرسان سازمان ممنوعیت سلاح‌های شمیایی تاکید کردند که توان سوریه در تولید مواد شیمیایی در همه مراکزی که از آنها بازدید کردند، از بین رفته است.

بان تصریح کرد که از بین بردن عملی توان سوریه در تولید سلاح‌های شیمیایی، همان‌طور که انتظار می‌رود در اوایل ماه آینده میلادی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت که هنوز باید اقدام‌های زیادی در زمینه از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه انجام شود.

از طرف دیگر، سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی اعلام کرد که سوریه در ۲۳ مرکز، هزار و ۳۰۰ تن مواد شیمیایی در اختیار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز