خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

می‌خواستم پایگاه بگرام در افغانستان را برای نزدیکی با چین حفظ کنم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۰۹

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مجددا از عملکرد دولت جدید این کشور در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که در چارچوب برنامه‌هایش برای خروج از افغانستان، قصد داشت با توجه به نزدیکی پایگاه هوایی بگرام به تاسیسات هسته‌ای چین، این پایگاه هوایی را تحت کنترل باقی نگه دارد.

ترامپ بار دیگر از چگونگی پایان طولانی‌ترین عملیات نظامی در افغانستان در تاریخ آمریکا، توسط جانشینش «جو بایدن» انتقاد و تاکید کرد که او می‌توانست به نحو بهتری عمل کند.

وی در ادامه گفت: «من به خاطر چین، نه به خاطر افغانستان، پایگاه بگرام را نجات داده و نگه می‌داشتم. آیا می‌دانید الان در پایگاه بگرام کیست؟ چین. آنها دست روی آن خواهند گذاشت». 

ترامپ تاکید کرد که قصد داشت همه پایگاه‌های نظامی دیگر در افغانستان را بمباران کند و فقط پایگاه بگرام را نگه دارد.

وی به ویژه از «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا انتقاد کرد که گفته بود رها کردن تسلیحات و تجهیزات نظامی در افغانستان ارزان‌تر از خارج کردن آنهاست.

ترامپ همچنین «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری فراری افغانستان را به عنوان فریبکاری که تلاش کرد پول بیشتری از کشور خارج کند، توصیف و تاکید کرد: «می‌دانستم غنی یک کلاهبردار است. شنیدم که او به قدری پول با خود برده است که بالگرد و هواپیمایش گنجایش نداشتند و او قبل از فرار کیسه‌های پول زیادی را روی باند فرودگاه گذاشت.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز