خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن در قبال برنامه هسته‌ای ایران به رویکرد دیپلماتیک متعهد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۵۸۲

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این‌که کشورش دیپلماسی را بهترین رویکرد در قبال برنامه هسته‌ای ایران می‌داند، گفت که هنوز راهی طولانی در برابر ایران برای بازگشت به برجام قرار دارد.

به گزارش ایلنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این‌که کشورش دیپلماسی را بهترین رویکرد در قبال برنامه هسته‌ای ایران می‌داند، گفت که هنوز راهی طولانی در برابر ایران برای بازگشت به برجام قرار دارد.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام و زیاده‌خواهی‌های این کشور در مذاکرات، مدعی شد که ایران باید قدم‌های بیشتری بردارد.

میلر افزود که آمریکا در تعامل با برنامه هسته‌ای ایران خود را به دیپلماسی متعهد می‌داند ولی این کشور هنوز گامی در مسیر تنش‌زدایی برنداشته است.

وی همچنین تأکید کرد تحقیقات درباره عملکرد «رابرت مالی» فرستاده ویژه در امور ایران که به مرخصی اجباری فرستاده شده است، همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه در واکنش به سخنان دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش که از قصد این نیرو برای تأسیس پایگاه در قطب جنوب خبر داده بود، گفت که جنوبگان باید پناهگاهی برای تحقیقات صلح‌آمیز باشد و طبق معاهده جنوبگان که سال ۱۹۵۹ تصویب شد، هیچ پایگاه نظامی نباید در این قاره تأسیس شود. 

میلر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انقضای تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در هجدهم اکتبر، گفت که آمریکا و متحدانش از تحریم‌های خود برای مقابله با برنامه‌های موشکی ایران استفاده خواهند کرد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز