خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند:

خیز خلیفه حفتر برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۴۴۶

رسانه‌های اسرائیلی از نزدیک شدن لیبی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، رسانه‌های اسرائیل امروز -‌پنج‌شنبه- از نزدیک شدن لیبی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این رسانه‌ها به نقل از نزدیکان «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در شرق این کشور و از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری نوشت که پیوستن لیبی به توافق ابراهیم راه را برای بازگشت این کشور به جامعه بین‌المللی هموار می‌کند و به تبع، منجر به شروع اجرای طرح بازسازی لیبی به ارزش صدها میلیارد دلاری شده و از حمایت سیاسی واشنگتن و بروکسل برخوردار خواهد شد.

با این حال، یکی از نزدیکان حفتر تصریح کرد که صحبت در مورد عادی‌سازی با اسرائیل زود است، زیرا طرح این موضوع در این مرحله بر شانس پیروزی وی در انتخابات تأثیر می‌گذارد.

بنا به گزارش‌ها، حفتر و «سف الاسلام قذافی»، رقیب سرسخت انتخاباتی وی از یک مشاور ارشد رسانه‌ای اسرائیلی برای ارائه مشاوره و راهنمایی در کارزار انتخاباتی خود استفاده می‌کنند.

رادیو اسرائیل به نقل از یک منبع بلندپایه در امارات گفت که هر دو نامزد از برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل حمایت می‌کنند اما روند عادی‌سازی نخواهد بود، بلکه مشابه مدل سودان کندی عملیات را تجربه خواهد کرد.

این در حالی است که هفته گذشته گزارشی مبنی بر سفر «صدام» پسر حفتر به تل آویو و ابلاغ پیام پدرش با هدف برقراری روابط دیپلماتیک آینده بین اسرائیل و لیبی در ازای کمک نظامی و سیاسی این رژیم منتشر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز