خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی:

گزارش‌ها درباره خروج نظامی عربستان از جنوب یمن نادرست است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۳۴۷

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی برخی گزارش‌ها درباره خروج نظامی عربستان از جنوب یمن را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی برخی گزارش‌ها درباره خروج نظامی عربستان از جنوب یمن را رد کرد.

وی مدعی شد که عربستان در راستای استراتژی خود در یمن، تنها در حال جابه‌جایی نظامیان بوده و هیچ نیرویی را از این کشور خارج نمی‌کند.

این مقام سعودی در ادامه ادعاهای خود افزود که جابه‌جایی و تجدید آرایش نیروها که بر اساس ارزیابی عملیاتی و تاکتیکی صورت می‌گیرد، یک اقدام استاندارد در تمامی نیروهای نظامی در سراسر جهان است.

این در حالی است که منابع امنیتی اعلام کرده‌اند که ارتش عربستان از یک پایگاه نظامی بزرگ در منطقه بریقه در غرب عدن در جنوب این کشور عقب‌نشینی کرده و نیروها، تجهیزات، مهمات و توپخانه سنگین را از این پایگاه خارج کرده است.

بنا بر اعلام این منابع، برخی از نیروها و تجهیزات به کشتی‌ها در بندر عدن منتقل شده و برخی دیگر نیز از طریق هواپیما از فرودگاه این شهر خارج شدند. شاهدان عینی هم گفته‌اند که کاروان‌های طولانی ارتش عربستان را دیده‌اند که سه‌شنبه گذشته در حال حرکت از پایگاه نظامی بریقه به سمت بندر عدن بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز