خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مشخص شدن محل پرواز پهپادهای مهاجم به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق/ ادعای سالیوان درباره عدم آمادگی ایران برای مذاکرات برجامی/ اظهارات نخست‌وزیر اتریش درباره مذاکرات وین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۸۹۲

مشخص شدن محل پرواز پهپادهای مهاجم به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق، ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره عدم آمادگی ایران برای مذاکرات برجامی و اظهارات نخست‌وزیر اتریش درباره مذاکرات وین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر عراق، تلاش برای ترور وی را محکوم کرده و آن را برنامه‌ای برای بر هم زدن ثبات عراق خواند.

- نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت امروز -دوشنبه- نشستی را به منظور بررسی پاره‌ای مسائل از جمله شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و تروریستی خواندن شش نهاد حقوقی فلسطینی توسط این رژیم برگزار خواهد کرد.

- اتحادیه عرب طی بیانیه‌ای حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق را محکوم کرده و آن را «تلاشی شنیع برای ترور» خوانده است.

- نخست‌وزیر ارمنستان در جدیدترین سخنرانی خود اعلام کرد که حل و فصل مسأله قره‌باغ نباید در قالب احتمالی ۳+۳ مورد بحث قرار گیرد.

- نخست‌وزیر عراق در اولین واکنش به ترور نافرجام وی، گفت که افرادی که پشت‌ این حمله بودند را به خوبی می‌شناسد.

- سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به ترور نافرجام نخست‌وزیر این کشور، از مشخص شدن محل پرواز پهپادهای مهاجم به اقامتگاه وی خبر داد.

- صدراعظم جدید اتریش در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» با اشاره به نگرانی مقام‌های رژیم صهیونیستی از احتمال احیای برجام، گفت که تاریخ نشان داده است که از گفت‌وگو نکردن، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق، گفت که این حمله را قاطعانه محکوم می‌کند.

- مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مدعی شد که آمریکا برخلاف ایران آماده مذاکره درباره توافق هسته‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز