خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

تنشی در روابط آمریکا و عربستان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۳۴

یک مقام آمریکایی با اشاره به برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر احتمال تجدیدنظر ریاض در روابط خود با واشنگتن، گفت که چنین موضعی تا کنون به طور رسمی به وزارت خارجه آمریکا ابلاغ نشده است.

یکی از مقام‌های آمریکایی با رد هر گونه تنش در تعامل واشنگتن و ریاض، این روابط را «قوی» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مقام آمریکایی با اشاره به برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر احتمال تجدیدنظر ریاض در روابط خود با واشنگتن، گفت که چنین موضعی تا کنون به طور رسمی به وزارت خارجه آمریکا ابلاغ نشده است.

سخنان این مقام آمریکایی پس از آن بیان می‌شود که عربستان تهدید کرد که در اعتراض به موضع گیری جدید آمریکا در مورد ایران و سوریه، روابط خود را با واشنگتن کاهش خواهد داد.
یک منبع نزدیک به مسئولان عربستانی گفت که «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان به برخی مسئولان اروپایی اطلاع داده است که ریاض به علت موضع گیری جدید واشنگتن درباره سوریه و ایران، روابط و همکاری خود را با آمریکا کاهش می‌دهد.
وی افزود که بن سلطان به مسئولان اروپایی گفته است که آمریکا به طور فعال در بحران سوریه و نزاع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها واکنش نشان نمی‌دهد و اقدامات خود را در این زمینه کاهش داده است.
این منبع تصریح کرد که رئیس سازمان اطلاعات عربستان به مسئولان اروپایی تاکید کرده است که آمریکا همچنین در حال نزدیک شدن به ایران است و از اقدامات عربستان در زمینه سرکوب انقلاب مردم بحرین نیز حمایت نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز