خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گزارش جدید آژانس درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران/ اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره حمله به پایگاه «التنف»/ رکورد کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۴۳۵

گزارش جدید آژانس درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره حمله به پایگاه «التنف» و رکورد کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری مصر وضعیت فوق‌العاده در این کشور که از آوریل ۲۰۱۷ اعمال شده بود را لغو کرد.

- وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ‌گونه رابطه‌ای بین مسکو و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وجود ندارد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری در خصوص دیدار قریب‌الوقوع معاون وزیر خارجه ایران و معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا، گفت که مقصد نهایی گفت‌وگوها با ایران برای احیای برجام، باید وین باشد.

- سخنگوی پنتاگون حمله پهپادی هفته گذشته به پایگاه «التنف» را رخدادی «پیچیده، هماهنگ‌شده و هدفمند» دانست.

- نتایج تحقیقات موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا طی ۹ ماه اول در مقام ریاست‌جمهوری کاهش شدیدتری نسبت به سایر رهبران آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم داشته است.

- عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به روسیه سفر خواهد کرد.

- چند مقام آمریکایی مدعی شدند که به اعتقاد آنها، ایران پشت حمله پهپادی هفته گذشته به مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه «التنف» در سوریه بوده است.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز -دوشنبه- اعلام کرد که ایران روند گازدهی اورانیوم تا درجه خلوص ۲۰ درصد به یک سانتریفیوژ پیشرفته خود در نطنز را انجام داده است.

- سخنگوی اتحادیه اروپا تأیید کرد که مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل با معاون سیاسی وزارت خارجه ایران دیدار می‌کند.

- نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برجامی وین، گفت که تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای در حال حاضر در «مرحله بحرانی» است.

-  نخست‌وزیر بریتانیا طی تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرد.

- رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که نظام قضایی این کشور کاملا آزاد و مستقل است.

- نخست‌وزیر عراق با همتای لبنانی خود دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز