خبرگزاری کار ایران

تاکید مجدد دمشق بر حضور بدون پیش شرط در کنفرانس ژنو۲

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۹

سوریه خواستار گفت‌و‌گوی سیاسی و میهنی سوری - سوری است که مصلحت ملی و حاکمیت و استقلال این کشور را بالا‌تر از هر گونه مصلحت دیگر قرار دهد.

«عمران الزغبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد که کشورش بار دیگر بر حضور بدون پیش شرط در کنفرانس بین المللی ژنو۲ تأکید می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الزغبی تصریح کرد که گزینه سیاسی برای حل بحران سوریه گزینه اصلی دولت سوریه از‌‌ همان ابتدای تجاوز به این کشور بوده و هست.
وی افزود که دمشق از گزینه سیاسی برای حل بحران در سوریه عقب نشینی نکرده بلکه همیشه به آن دعوت کرده است.
وزیر اطلاع سوریه تصریح کرد که سوریه خواستار گفت‌و‌گوی سیاسی و میهنی سوری - سوری است که مصلحت ملی و حاکمیت و استقلال این کشور را بالا‌تر از هر گونه مصلحت دیگر قرار دهد.
الزغبی تصریح کرد که دولت سوریه با کسانی که در این کشور دست به اسلحه بردند یا خون مردم را ریختند و از کشورهایی که به آن‌ها پول و سلاح دادند تبعیت کردند، گفت‌و‌گو نمی‌کند؛ کشورهایی که اجازه دادند قاتلان از سراسر دنیا بیایند و از مرز‌هایشان عبور کنند و دست به ترور و عملیات‌های تروریستی و کشتار جمعی در سوریه بزنند.
وی تاکید کرد که عاملان کشتار و ترور در سوریه چه سوری باشند چه غیر سوری طرف گفت‌و‌گو نیستند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه گفت که گفت‌و‌گو باید میان سیاستمدارانی برگزار شود که به سوریه متحد ایمان داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز