خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

کشورهای اروپایی در پرونده مهاجرت مسئولیت‌پذیرتر عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۶۶۹

رئیس‌جمهوری ترکیه از کشورهای اروپایی خواست که در پرونده مهاجران مسئولیت‌پذیر باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از کشورهایی که مقصد مهاجران هستند، به ویژه کشورهای اروپایی خواست مسئولیت بیشتری در پرونده مهاجرت بر عهده بگیرند. 

اردوغان گفت: «ترکیه در پنج سال گذشته دو میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مهاجران غیرقانونی را پیش از امکان آن‌ها برای ورود غیر قانونی به داخل کشور در مرزهای خود عقب راند».

وی افزود: «در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیون مهاجر غیرقانونی در داخل ترکیه دستگیر شدند و ۲۸۶ هزار نفر از آنها اخراج شدند و برخی از آنها دوباره بازگشتند». 

اردوغان تأکید کرد که تقریباً هدف همه این مهاجران ماندن در ترکیه نیست‌، بلکه مهاجرت به اروپا و شاید به نقاط دیگر است.

وی افزود: «سیاست‌های کارآمد و جامع ترکیه در مورد امنیت مرزها و مهاجرت باعث شده است که اروپا در معرض هجوم مهاجران قرار نگیرد اما از این پس دیگر نمی‌توانیم این بار را به تنهایی تحمل کنیم».

اردوغان تأکید کرد: «همه باید بدانند این موضوع ابعادی به خود گرفته است که تنها با تقسیم بار مادی قابل حل نیست، البته همه می‌دانیم که تعهداتی هم که در این چارچوب به ترکیه داده شد، به درستی انجام نشده است». 

وی افزود: «ما انتظار داریم کشورهایی که مقصد مهاجران هستند، به ویژه کشورهای اروپایی، مسئولیت بزرگ‌تر‌، واقع‌بینانه‌تر و صادقانه‌تری را بر عهده بگیرند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز