خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ورود ۲ کشتی جنگی ناتو به دریای سیاه/ اعلام آمادگی مشروط خواهر رهبر کره‌شمالی برای مذاکره با کره‌جنوبی/ دستگیری رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا در ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۳۰۲

ورود دو کشتی جنگی ناتو به دریای سیاه، اعلام آمادگی مشروط خواهر رهبر کره‌شمالی برای مذاکره با کره‌جنوبی و دستگیری رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا در ایتالیا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هنوز برای مذاکرات احیای برجام فرصت وجود دارد ولی زمان برای بازگشت ایران به این مسیر، نامحدود نخواهد بود.

- دپارتمان اطلاعات و ارتباطات جمعی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی گشت نیروی دریایی اسپانیا، رایو و کشتی مین‌یاب ویارجو ایتالیا وارد دریای سیاه شدند.

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر پنج‌شنبه به وقت محلی نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رئیس مجمع عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک درباره وضعیت مذاکرات برجامی در وین، گفت که واشنگتن به طور کامل آماده بازگشت به وین و ازسرگیری گفت‌وگوها است، ولی هنوز توافقی با ایران برای بازگشت به مذاکرات صورت نگرفته است.

- رسانه‌های اسپانیا از دستگیری رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا در ایتالیا خبر دادند.

- مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع آرا، لایحه اختصاص کمک یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی برای تقویت سامانه گنبد آهنین را تصویب کرد

-وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص همکاری‌ها با سازمان ملل و وضعیت منطقه گفت‌وگو کرد.

- خواهر رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که چنانچه کره‌جنوبی رویکردهای خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ را متوقف کند، آماده مذاکره با این کشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز