خبرگزاری کار ایران

مقام نظامی واشنگتن:

نیروی هوایی آمریکا سال ۲۰۳۵ با وضعیت فاجعه‌باری مواجه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۴۶

رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا برتری سلاح هوایی چین در سال ۲۰۳۵ را فاجعه‌ای برای تسلیحات هوایی این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه لنتارو، «چارلز براون جونیور»، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد که تا سال ۲۰۳۵ نیروی هوایی ایالات متحده با برتری نیروی هوایی چین از نظر تعداد هواپیماهای جنگی با فاجعه مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌های براون در صورتی محقق م‌ شود که نیروی هوایی ایالات متحده نتواند واکنش سریع به شرایط در حال تغییر را فرا گیرد.

این مقام نظامی آمریکایی به عنوان مثال گفت که نیروی هوایی چین در یک دهه گذشته مجهز به پنج جنگنده جدید «جی- ۱۰»، «جی- ۱۶»، «جی- ۲۰»، «جی- ۳۱» و «سو- ۳۵» شده است اما نیروی هوایی آمریکا در این مدت مشابه فقط به دو مورد «اف- ۳۵ لایتینگ ۲» و «اف- ۱۵ ای اکس سوپر» دست یافته است. 

این روزنامه با اشاره به اینکه میانگین سن یک جنگنده در نیروی هوایی آمریکا بین ۲۷ تا ۳۷ سال و عمر یک بمب‌افکن از ۱۹ تا ۳۹ سال و یک هواپیمای ترابری از ۲۵ تا ۸۷ سال است، تاکید کرد: «میانگین سن هواپیماهای چینی مشخص نیست و ممکن است کمتر از نصف باشد».

 براون افزود که نیروی هوایی آمریکا نباید از حذف هواپیماهای قدیمی از سرویس و جایگزینی تدریجی آنها با هواپیماهای جدید و به تبع، کاهش موقت تعداد کل هواپیماهای جنگی بیم داشته باشد.

وی گفت: «من ترجیح می‌هم نیروی کوچکتری داشته باشم که قادر به جنگیدن باشد، نه یک نیروی بزرگ‌تر و تو خالی‌».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز