خبرگزاری کار ایران

سازمان عفو بین الملل:

پلیس مصر از گلوله‌های واقعی علیه هواداران مرسی استفاده کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۶

پلیس مصر برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز هواداران مرسی در ششم اکتبر از گلوله‌های واقعی استفاده کرد و باعثکشته شدن ۴۹ تن فقط در قاهره شد.

سازمان عفو بین الملل پلیس مصر را به استفاده از زور بیش از اندازه و گلوله‌های واقعی برای سرکوب هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده، متهم کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از نقل از خبرگزاری فرانسه، این سازمان بین المللی در گزارشی پلیس مصر را متهم کرد که در حمله به تظاهرات هواداران مرسی در چهلمین سالروز جنگ اکتبر از زور بیش از اندازه و گلوله‌های واقعی استفاده کرده است.
عفو بین الملل برای تهیه گزارش خود به اسناد و مدارکی استناد کرد که از پزشکان، شاهدان عینی و تظاهرکنندگانی جمع آوری کرد که در این تظاهرات زخمی شدند.
در این گزارش آمده است که پلیس مصر برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز هواداران مرسی در ششم اکتبر از گلوله‌های واقعی استفاده کرد و باعثکشته شدن ۴۹ تن فقط در قاهره شد.
«حسیبه حاج صحراوی» معاون مدیر سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که پلیس مصر در جلوگیری از کشته شدن تظاهرکنندگان ناکام شد و در برخی موارد نیز عابران و تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد که تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند.
صحراوی افزود که درست است که هواداران مرسی به سمت نیروهای پلیس سنگ و بمب‌های آتش زا پرتاب کردند اما پلیس در حالی به زور بیش از اندازه و شلیک گلوله‌های واقعی روی آورد که هرگز ضرورتی به انجام این کار نبود.
عفو بین الملل همچنین در گزارش خود آورده است که هیچ کدام از نیروهای پلیس در درگیری‌های ششم اکتبر کشته نشده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز