خبرگزاری کار ایران

الشرق الاوسط گزارش داد:

پاریس، دولت جدید لبنان را برای انجام اصلاحات تحت فشار قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۵۸

روزنامه الشرق الاوسط از پیگیری اصلاحات ارائه شده در اجرای طرح ابتکاری فرانسه در دولت جدید لبنان توسط مقام‌های پاریس خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه الشرق الاوسط امروز -‌یکشنبه- گزارش داد که مقام‌های فرانسه، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر جدید لبنان و سایر افرادی را که در دستگاه اجرایی دخیل هستند برای اجرای اصلاحات ارائه شده در ابتکار فرانسه تحت فشار و پیگیری قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، یک منبع سیاسی آگاه گزارش داد که اگر سطح بالای فشار بین‌المللی بر مقام‌های لبنانی به ویژه «میشل عون»، رئیس‌جمهوری و وارث سیاسی او «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد برداشته نشود، دولت به نتیجه نخواهد رسید.

این منبع تاکید کرد: «رنگ خاکستری تعدادی از وزرا به این معنی نیست که امکان انتخاب آنها توسط عون و باسیل وجود دارد تا کسب یک سوم برای هر دو مقام نیز تضمن شود‌، چرا که در تضمین بین‌المللی جایی برای این یک‌سوم در ترکیب کابینه وجود ندارد و هرکسی که ادعای کسب یک‌سوم را دارد در واقع تلاش می‌کند به مخاطبان خود وانمود که تحت فشار قرار نگرفته است».

وی تأکید کرد: «یک نظارت بین‌المللی بر دولت لبنان وجود دارد بر این اساس که جامعه بین‌المللی معتقد است این کشور در حال حاضر تحت فشار انفجار همه‌جانبه قرار دارد و تا زمان ارائه راهکارها برای منطقه دیگر نمی‌تواند در برابر فروپاشی و آشوب امنیتی و سیاسی مقاومت کند».

این منبع گفت که نجیب میقاتی در حال حاضر همزمان با یک وظیفه دوگانه دشوار روبرو است. وی معتقد است که نمی‌توان گفت دولت او به هر قیمتی و بدون هیچ قید و شرطی تشکیل شده است‌، زیرا «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از اقدام برخی احزاب لبنانی به نادیده گرفتن طرح ابتکاری وی برای نجات لبنان به شدت برای حفظ ابروی خود نیاز داشت تا دولت تشکیل شود.

وی افزود: «ابتکار فرانسه دولت میقاتی را تحت تعقیب قرار می‌دهد تا  از آن درباره سرنوشت اصلاحات مالی و اداری سوال می‌کند‌، زیرا این اصلاحات، گذرگاه الزامی برای دریافت کمک‌های بین‌المللی را تشکیل می‌دهند و همچنین اولویت برای اصلاح مجدد روابط لبنان با تعدادی از کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌روند. »

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز