خبرگزاری کار ایران

بایدن وضعیت اضطراری پس از حادثه ۱۱ سپتامبر را تمدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۸۷۹

رئیس‌جمهوری آمریکا وضعیت اضطراری ملی که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اعمال شده بود را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

 به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا وضعیت اضطراری ملی که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اعمال شده بود را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن در پیامی به کنگره این کشور که در آستانه بیستمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر منتشر شد، اعلام کرد که تهدید تروریستی که منجر به اعلام وضعیت اضطراری در سال ۲۰۰۱ شده بود، همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس‌جمهوری آمریکا چند روز قبل، دستور بازبینی و انتشار عمومی اسناد  حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را صادر کرده بود.

جو بایدن طی بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «زمانی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شدم، وعده دادم که در خصوص شفاف‌سازی از اسناد مربوط به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا، خارج کردن آنها از طبقه‌بندی محرمانه و انتشار عمومی آنها اطمینان حاصل کنم».

وی افزود که با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد آن روز فاجعه‌بار، این وعده انتخاباتی را محقق می‌کنم.

در چارچوب این فرمان اجرایی، وزارت دادگستری آمریکا و دیگر نهادهای مربوط، موظف می‌شوند که بر روند بازبینی و خارج کردن اسناد تحقیقات پلیس فدرال از طبقه‌بندی محرمانه نظارت کنند.

در همین راستا، دادستان کل ایالات متحده ملزم می‌شود که اسناد خارج‌شده از طبقه‌بندی محرمانه را طی شش ماه آینده به انتشار عمومی برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز