خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تمدید تعلیق پارلمان تونس/ گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس/ حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۲۸

تمدید تعلیق پارلمان تونس، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنج هزار و ۸۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در فرودگاه کابل حضور دارند و فرودگاه کابل امن شده است.

- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز -سه‌شنبه- اهدافی در نوار غزه را هدف قرار دادند.

- کاخ سفید طی بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس درباره تحولات افغانستان خبر داد.

- مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفراسی خبری گفت که رئیس‌جمهوری این کشور در مقطع زمانی فعلی تصمیمی به گفت‌وگو با رهبری طالبان ندارد.

- رئیس کمیته امور امنیتی مجلس نمایندگان آمریکا تکمیل عملیات خروج از افغانستان تا ۳۱ ماه جاری میلادی را دور از ذهن و نامحتمل خواند.

- مقام‌های پنتاگون از خروج ۱۶ هزار نفر از فرودگاه بین‌المللی کابل طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری تونس تعلیق پارلمان این کشور را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به فروش سوخت ایران به لبنان، گفت که تمامی تحریم‌ها علیه تهران از جمله تحریم‌های نفتی و سوخت به قوت خود باقی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز