خبرگزاری کار ایران

ند پرایس:

طالبان در خصوص امکان ترک افغانستان پس از ۳۱ اگوست، اطمینان داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۹۵۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که طالبان به واشنگتن اطمینان داده است که عملیات خروج شهروندان افغان، پس از ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست نیز امکان ترک کشور را دارند.

به گزارش ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که طالبان به واشنگتن اطمینان داده است که عملیات خروج شهروندان افغان، پس از ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست نیز امکان ترک کشور را دارند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این، طی مصاحبه‌‌ای با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که نظامیان این کشور تا خروج کامل شهروندان آمریکا در افغانستان خواهند ماند.

بایدن گفت که اگر شهروندان آمریکایی پس از تاریخ تعیین‌شده ۳۱ آگوست همچنان در افغانستان باشند، نیروهای آمریکایی نیز در این کشور می‌مانند.

وی با بیان این‌که برای بیرون بردن تمامی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان از افغانستان هر چه در توان دارد، انجام می‌دهد، گفت که این هدف ما است و کاری است که در حال انجام آن هستیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت که «پرسش تعیین‌کننده این بود که آیا ما در چارچوب زمانی که تعیین کرده‌ بودیم از افغانستان خارج می‌شویم، آیا آن را تا اول سپتامبر تمدید  می‌کنیم یا اقدام به استقرار شمار بیشتری از نیروها در آنجا خواهیم کرد.

بایدن در پاسخ به برخی انتقادها درباره روند خروج آمریکا از افغانستان، گفت که به اعتقاد وی راهی برای خروج از این کشور بدون ایجاد نابسامانی و آشوب وجود نداشت.

وی همچنین گفت که در رابطه با خارج کردن افرادی که در زمان حضور ما درافغانستان به ما کمک کرده بودند، مشکلات بیشتری داریم.

بایدن در پاسخ به پرسشی در رابطه با آن چه با دیدن تصاویر ناراحت‌کننده از کابل در ذهن او گذشت، گفت: «به این فکر کردم که باید کنترل اوضاع را در دست گرفته و فرودگاه کابل را تحت مدیریت خود درآوردیم و این کار را هم کردیم».

وی با مردود دانستن برخی انتقادها مبنی بر این که حضور دو هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در افغانستان پیش از این مانع بروز خشونت‌ها شده بود، گفت که دلیل عدم خشونت در آن زمان، مذاکره سال گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای خروج از افغانستان تا اول ماه می، در ازای حمله نکردن طالبان به نیروهای آمریکایی بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز