خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

احتمال بالای درگیری مجدد مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه/ مسدود شدن چندین وب‌سایت نزدیک به محور مقاومت از سوی واشنگتن/ احتمال تغییر طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۵۴

احتمال بالای درگیری مجدد مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه، مسدود شدن چندین وب‌سایت نزدیک به محور مقاومت از سوی واشنگتن و احتمال تغییر طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه روسیه از آغاز گفت‌وگوها درباره ثبات استراتژیک با ایالات متحده خبر داد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: به دقت تحولات نگران‌کننده در افغانستان را دنبال می‌کنیم.

- دولت آمریکا چندین وب‌سایت نزدیک به محور مقاومت را مسدود کرد.

- فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای از تکمیل ۵۰ درصدی روند خروج نیروهای این کشور از افغانستان خبر داد.

- دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان، به رئیس‌جمهوری منتخب ایران تبریک گفت.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که هدف اولیه آمریکا بازگشت دوجانبه به پایبندی به تعهدات برجامی است.

- مدیر دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای پس از جلسه گروه‌های فلسطینی تاکید کرد که مقاومت به دفاع از ملت و مقدسات فلسطین ادامه خواهد داد.

- جمهوری‌خواهان در آمریکا تلاش دموکرات‌ها برای اعمال مقررات سراسری برای برگزاری انتخابات که از اهداف مورد علاقه این حزب است را مسدود کرده‌اند.

- سخنگوی پنتاگون با اشاره به تحرکات اخیر شبه‌نظامیان طالبان و تسلط آنها بر گذرگاه اصلی میان افغانستان و تاجیکستان، اعلام کرد که این تحولات ممکن است، طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان را تغییر دهد.


 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز