خبرگزاری کار ایران

آمریکا از عبور هواپیمای نیکولاس مادورو از حریم هوایی خود جلوگیری کرد

کد خبر : ۱۰۶۰۵۹

رئیس جمهوری ونزوئلا اقدام آمریکا را اشتباه فاحش خواند و گفت که دستور داده است که از راه دیگری هر چند طولانی‌تر باشد به چین سفر کند.

آمریکا از عبور هواپیمای «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا از حریم هوایی خود جلوگیری کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «الیاس خاوا» وزیر خارجه ونزوئلا گفت که در آستانه سفر رئیس جمهوری این کشور به چین آمریکا اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد هواپیمای رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه وی از حریم هوایی این کشور بر فراز اقیانوس اطلس عبور کند.
خاوا افزود که ونزوئلا این دشمنی جدید امپراتوری آمریکای شمالی را به شدت محکوم می‌کند.
وی تصریح کرد که هیچ کس این اجازه را ندارد که از عبور هواپیمای حامل رئیس جمهوری که قصد دارد سفر خارجی رسمی انجام دهد، جلوگیری کند.
وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از انجام دیدار مادورو از چین جلوگیری کند و کاراکاس در صورت تغییر نکردن تصمیم آمریکا این حق را دارد که تدابیر لازم را اتخاذ کند.
رئیس جمهوری ونزوئلا نیز اقدام آمریکا را اشتباه فاحش خواند و گفت که دستور داده است که از راه دیگری هر چند طولانی‌تر باشد به چین سفر کند.
بنا بر این گزراش، هواپیمای مادور برای سفر به چین باید از حریم هوایی جزیره آمریکایی «پورتوریکو» عبور کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز