خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی تلفنی الصفدی و پدرسون با محوریت بحران سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۵۱

وزیر خارجه اردن و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در گفت‌و‌گوی تلفنی راهکارهای سیاسی برای حل بحران سوریه را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از عمون نیوز، «ایمن اصفدی»، وزیر خارجه اردن و «گی‌یر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز -چهارشنبه- در گفت‌و‌گوی تلفنی راهکارهای حل بحران سوریه را بررسی کردند. 

الصفدی در این گفت‌و‌گو بر حمایت اردن از تلاش‌های سازمان ملل برای وضع راهکار سیاسی حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان و تشویق طرف‌های سوری به پیشروی در عملیات سیاسی از جمله مسیر نشست‌های کمیته قانون اساسی تاکید کرد. 

وی تاکید کرد: «همزمان که برای پیشرفت در مسیر حل سیاسی بحران تلاش می‌کنیم باید گام های عملی برای بهبود شرایط معیشت مردم سوریه در مناطق مختلف این کشور نیز برداریم.»

الصفدی همچنین بر لزوم ادامه تلاش جامعه بین‌الملل برای جذب حمایت‌های لازم برای کشورهای میزبان پناهجویان به ویژه در شرایط بحرانی بی‌سابقه در سایه شیوع پاندمی کرونا تاکید کرد. 

صفدی و پدرسون در این گفت‌و‌گو درباره ادامه هماهنگی و رایزنی درباره تلاش‌ها برای رسیدن به راهکار سیاسی و حمایت از پناهجویان سوریه در اردن و کشورهای میزبان توافق کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز