خبرگزاری کار ایران

یک منبع رسمی:

گزینه جایگزین حریری برای نخست‌وزیری آماده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۳۸۶

یک منبع رسمی در لبنان با اشاره به سیاست تعلل نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت، تصریح کرد که گزینه جایگزین او آماده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، در چند روز گذشته فضای مثبتی در لبنان حاکم بوده که نشانگر تشکیل قریب الوقوع دولت آینده است، اما هنوز این فضا به سطح مطلوب و درک کامل  در تلاش برای انجام اقدامات داخلی و خارجی به سطح درک کامل در تشکیل دولت مطلوب نرسیده است.

به گفته یک منبع رسمی، با توجه به اصرار «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان بر انجام حسابرسی کیفری در مورد حساب‌های مالی دولت که نخست‌وزیر مکلف آن را بر نمی‌تابد، تشکیل دولت در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد.

علاوه بر این مانع، یک مانع بزرگ نیز در برابر ماموریت «سعد الحریری»، نخست وزیر مکلف وجود دارد وآن اینکه او می‌خواهد براساس دستورهای آمریکا و عربستان، مشارکت حزب الله در دولت آتی خود را لغو کند؛ بنابراین و به گفته این منبع، امید به تشکیل دولت به دست حریری بسیار ضعیف است. 

این منبع با تاکید بر عدم توانایی نخست‌وزیر مکلف برای ادامه دادن به سیاست تعلل و بن بست تشکیل دولت، می‌گوید که اقدامات مناسب برای متوقف کردن این سیاست در زمان مناسب انجام خواهد شد که به احتمال زیاد این زمان، دور نیست.

وی تصریح کرده است که گزینه جایگزین حریری آماده است، اما در همین حین به جزئیات بیشتر نپرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز