خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی:

موشک‌های شلیک شده، «نوع تازه‌ای از پرتابه‌های هدایت‌شونده تاکتیکی» بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۴۶۶

کره‌شمالی در نخستین بیانیه از زمان انجام تازه‌ترین آزمایش موشکی اعلام کرده است که موشک‌هایی که روز پنجشنبه شلیک کرد، «نوع تازه‌ای از پرتابه‌های هدایت‌شونده تاکتیکی» بود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کره‌شمالی در نخستین بیانیه از زمان انجام تازه‌ترین آزمایش موشکی اعلام کرده است که موشک‌هایی که روز پنجشنبه شلیک کرد، «نوع تازه‌ای از پرتابه‌های هدایت‌شونده تاکتیکی» بود.

این اولین آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی در تقریبا یک سال گذشته و اولین آزمایش از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژانویه بود.

آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی این آزمایش‌ها را محکوم کرده‌اند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در محل انجام این آزمایش حضور نداشت.

بنا بر اعلام پیونگ‌یانگ، موشک تازه قادر به حمل محموله ای دو و نیم تُنی است که به آن امکان حمل کلاهک اتمی را می‌دهد.

هنوز معلوم نیست این موشک ها دقیقا از چه نوعی بوده‌اند اما این آزمایش‌ها پیشرفت برنامه تسلیحاتی این کشور از زمان بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوها تحت هدایت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را نشان می‌دهد.

تحلیلگران گفته‌اند که این موشک‌ها از همان نوعی بوده که اکتبر گذشته در جریان یک رژه نظامی در پیونگ‌یانگ به نمایش گذاشته شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز