خبرگزاری کار ایران

مقام‌های نظامی دمشق:

اقدام ترکیه در ساقط کردن بالگرد نظامی سوریه شتاب‌زده بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۵

بررسی‌ها نشان داد که این بالگرد اشتباهی وارد حریم هوایی ترکیه شده و بلافاصله تصمیم داشت از این محدوده خارج شود ولی طی مدت کوتاهی هدف حمله نیروهای هوایی ترکیه قرار گرفته و ساقط شد.

مقام‌های دمشق در واکنش به اقدام ترکیه مبنی بر ساقط کردن یک بالگرد نظامی سوریه، با تاکید بر این‌که این بالگرد اشتباهی وارد حریم هوایی ترکیه شده بود، حرکت آنکارا را شتاب‌زده خواندند.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه طی بیانیه‌ای‌ اعلام کرد که بررسی‌ها نشان داد که این بالگرد اشتباهی وارد حریم هوایی ترکیه شده و بلافاصله تصمیم داشت از این محدوده خارج شود ولی طی مدت کوتاهی هدف حمله نیروهای هوایی ترکیه قرار گرفته و ساقط شد.
به گفته فرماندهی ارتش سوریه، این اقدام ترکیه اوضاع را متشنج و پیچیده کرده است.
پیش از این، «بولنت آرینچ» معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده بود که جت‌های جنگنده این کشور یک هلی کوپتر نظامی سوریه را که به حریم هوایی ترکیه وارد شده بود، ‌سرنگون کردند.
وی گفت که هلیکوپتر سوری «ام ۱۷» بدون توجه به اخطار خلبان‌های جت، به اندازه دو کیلومتر به حریم هوایی ترکیه تجاوز کرده بود. وی افزود که این هلیکوپتر پس از شلیک موشک از جت‌های ترکیه در خاک سوریه سقوط کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز