خبرگزاری کار ایران

عضو مذاکره کننده تیم صنعا در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش‌بس و رفع محاصره، پیش‌شرط صنعا برای مذاکره با طرف مقابل است/ طرح پیشنهادی بایدن، از چارچوب منافع آمریکایی- صهیونیستی خارج نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۸۸۳

عضو مذاکره‌کننده تیم صنعا تاکید کرد که تحولات اخیر در جبهه مأرب با پیشروی‌های بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همراه بوده و شرط صنعا برای هر نوع مذاکره، آتش‌بس و پایان محاصره است.

«حمید عاصم»، عضو مذاکره‌کننده تیم صنعا و از رهبران حزب ناصری یمن در تشریح تحولات اخیر در جبهه مأرب و تحرکات گروه‌های دیگر برای آتش‌بس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این تحولات بدون تردید تحولات بسار بزرگی است تا جایی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند به مرزهای شهر مأرب رسیده، این شهر را محاصره کنند و با وجود مداخله هواپیماهای آل سعود و متحدانشان و به‌رغم شمار فراوان مزدوران یمنی و غیر یمنی که کشورهای ائتلاف متجاوز اجیر کرده بودند، تنها چند کیلومتر با نخستین محله این شهر فاصله داشتند.

عاصم گفت: به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند پیشروی بزرگی را به ویژه پس از آزاد سازی شهر «نهم» و استان «الجوف» و تعدادی از شهرستان‌های استان مأرب محقق کنند.

وی افزود: پس از اقدام‌های نادرستی که توسط سران مزدور و به سرکردگی کشورهای متجاوز علیه یمن در مناطق تحت کنترل آنها صورت گرفت و سیاست‌های تحقیر و چپاول ثروت‌های مردم یمن که توسط آنها در پیش گرفته شد، مردم این مناطق هم بی هیچ شک و تردیدی از ارتش و کمیته‌های مردمی استقبال کرده و به آنها در نبردهای میدانی یاری رساندند تا اینکه به آستانه شهر مأرب رسیدند.

القاعده و داعش، سلول‌هایی تکثیریافته با حمایت مالی عربستان، امارات و بحرین هستند

عاصم تاکید کرد: همانطور که اکثریت می‌دانند القاعده و داعش دست‌پروده‌های آمریکایی-انگلیسی بوده و سلول‌های تکثیریافته با حمایت مالی عربستان، امارات و بحرین هستند. آمریکا و انگلیس نقش مخرب تروریستی در منطقه عربی بازی می‌کنند، خواه سوریه و عراق باشد یا لبنان و فلسطین و یمن.

یمنی‌ها عناصر متجاوز را از نیروهای القاعده، داعش و رژیم‌های مطیع و خائن عربی می‌دانند

وی افزود: این قدرت‌ها علیه مردم یمن و محور مقاومت می‌جنگند و ما یمنی‌ها عناصر متجاوز را از نیروهای القاعده، داعش و رژیم‌های مطیع و خائن عربی می‌دانیم و به نیابت از آزادگان جهان با آنها مبارزه می کنیم و قطعا عناصری را که طرح های آمریکایی- انگلیسی و صهیونیستی را اجرا می کنند، شکست خواهیم داد.

طرح پیشنهادی بایدن، از چارچوب منافع آمریکایی- صهیونیستی خارج نیست

 عضو مذاکره‌کننده یمنی در ادامه گفت: بایدن از حزب دموکرات است. این حزب در همان روزهای نخست حملات و تجاوز علیه مردم یمن در رأس قدرت در آمریکا بود و اصلا دستور جنگ علیه یمن از واشنگتن صادر و اعلام شد. بایدن یک آمریکایی است و سیاست آمریکایی – صهیونیستی بر او غلبه دارد. او براساس منافع صهیونیستی آمریکایی حرکت خواهد کرد و طرح پیشنهادی آنها نیز از این چارچوب خارج نیست. طرح به اصطلاح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس در یمن، شامل شروط نابرابری برای صنعاست و بین دو طرف درباره آن اختلاف‌نظر وجود دارد.

هیچ تماسی از سوی آمریکا با رهبران انصار الله انجام نشده است

وی تاکید کرد که هیچ تماسی از سوی  آمریکا با رهبران انصارالله انجام نشده است. رهبران انصارالله چیزی برای پنهان کردن ندارند. اگر تماسی مستقیم یا غیر مستقیم وجود داشت، قطعا اعلام می‌کردند. آمریکا جنگ با یمن را رهبری می‌کند و اگر تصمیم به توقف جنگ بگیرد، جنگ متوقف خواهد شد و شرط ما برای گفت‌وگو با هر یک از کشورهای ائتلاف متجاوز، پایان جنگ و تجاوز و رفع محاصره ظالمانه است.

 عاصم در پایان گفت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و افرادی که در کنار او هستند می‌توانند با چند اقدام، خود را از باتلاق جنگ یمن نجات دهند:

نخست اینکه بدانند در این جنگ ناعادلانه پیروز نشده‌اند و نخواهند برد. همان طور که «محمد حسنین هیکل»، متفکر بزرگ عرب و محقق استراتژیک توضیح داد، آنها در باتلاق گرفتار شده‌اند.

دوم اینکه توقف جنگ علیه مردم یمن را اعلام و  به شکست خود اعتراف کنند.  

سوم این که وارد گفت‌وگوی مستقیم با رهبری سیاسی در صنعا شوند.

چهارم اینکه گروه‌های تروریستی را رها کرده و به مسیر صحیح بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز