خبرگزاری کار ایران

درخواست رهبر مسیحیان لبنان برای تشکیل کنفرانس بین‌المللی با موضوع بحران لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۶۷۴

رهبر کاتولیک لبنان خواستار تشکیل کنفرانس بین‌المللی برای حل بحران این کشور با نظارت جهانی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «‌پاتریارک بشاره پطرس الراعی»، رهبر روحانی کاتولیک لبنان صبح امروز -یکشنبه- در موعظه هفتگی خود خواستار تشکیل کنفرانس بین‌المللی با نظارت سازمان ملل برای حل بحران این کشور شد.

الراعی توضیح داد که هدف از این کنفرانس، ارائه تضمین‌های دائمی برای حضور لبنان و جلوگیری از تجاوز به حاکمیت آن‌، پایان دادن به تعدد سلاح‌، حل وضعیت عدم وجود یک قانون اساسی روشن برای برای اطمینان از ثبات نظام و جبران تعطیلی چند ماهه کشور است.

وی توضیح داد که تمام ابتکار عمل‌ها و میانجیگری‌های لبنانی، عربی و بین‌المللی بدون نتیجه به پایان رسیده است، گویی که اصراری بر سقوط دولت با تمام همه ویژگی‌ها و ارزش‌ها و قانون اساسی و مشارکت ملی وجود دارد.

این رهبر مارونی هشدار داد که صاحبان قدرت تنها علایق، محاسبات و سهمیه‌های خود را در نظر می‌گیرند و مردم با فقر‌، محرومیت و گرسنگی خود هیچ جایگاهی در این محاسبات ندارند.

وی درباره عوامل تاخیر در تشکیل دولت گفت: «غلبه منافع شخصی و ناتوانی مسئولان در تفاهم و همکاری با یکدیگر دلیل این تاخیر است.»

وی تاکید کرد که باید آگاه بود لبنان به مرحله خطرناکی رسیده و نیازمند موضع صریح و صداقت و اتخاذ تصمیمات جسورانه است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز