خبرگزاری کار ایران

در گزارش یک گروه مطالعاتی مطرح شد:

واشنگتن باید در راستای تمدید ضرب‌الاجل خروج نیروهای آمریکا از افغانستان فعالیت کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۲۶

یک گروه مطالعاتی در گزارشی خطاب به قانونگذاران آمریکایی آورده است که دولت آمریکا باید در راستای تمدید ضرب‌الاجل اول مه برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان کار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک گروه مطالعاتی در گزارشی خطاب به قانونگذاران آمریکایی آورده است که دولت آمریکا باید در راستای تمدید ضرب‌الاجل اول مه برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان کار کند.

گروه مطالعاتی افغانستان در گزارش نهایی به کنگره آمریکا اعلام کرد که اجرای ضرب‌الاجلی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین بنیانش را گذاشت، موجی از تبعات منفی در پی خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: «خروج غیر مسوولانه نیروهای آمریکایی احتمالا به آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان و سازماندهی دوباره گروه‌های ضد آمریکایی تروریست منجر می‌شود که می‌تواند سرزمین ما را تهدید کرده و به تصور آن‌ها به پیروزی مقابل قدرتمندترین کشور جهان ختم شود.»

مولفان این گزارش از تیم «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا خواستند تا به جای پذیرش خطر بازگشت بی‌ثباتی که می‌تواند زمینه را برای گروه‌هایی نظیر القاعده فراهم کند، در مسیر تمدید ضرب‌الاجل اول مه قدم بردارند و در کنار آن از مذاکرات صلح جاری میان طالبان و دولت افغانستان حمایت به عمل آورند.

این گزارش تاکید کرد: «چنین اقدامی موجب می‌شود تا فرصت بیشتری برای روند صلح به وجود آمده و یک نتیجه قابل پذیرش به دست آید. توافق فوریه ۲۰۲۰ دوحه و کاهش قابل توجه سطح نیروها نشان داد که ایالات متحده برای خروج از افغانستان آماده است. با این حال، این نباید منجر به تصور پیروزی برای طالبان شود.»

گزارشی که به سفارش کنگره آمریکا تهیه شده توصیه می‌کند که ایالات متحده باید برنامه خروج کامل نیروها از افغانستان را عقب بیندازد و کاهش بیشتر نیروها را از جمله به پیشرفت مذاکرات صلح و کاهش خشونت از سوی طالبان گره بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز